معرفی سایت های معتبر درآمدزایی و سرمایه گذاری

وضعیت ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف (سوئیس)

 

وضعیت کلی ارزهای دیجیتال در کشور سوئیس: قانونی

در ادامه سلسله مقالات درباره وضعیت ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف جهان، بعد از یک وقفه کوتاه به کشور زیبای سوئیس، کشوری در قلب اروپا می رسیم. این کشور به وسیله سه کشور آلمان، فرانسه و ایتالیا احاطه شده است و در میان این سه کشور قرار دارد. مردم این کشور به 3 زبان آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی صحبت می کنند. اکنون به وضعیت اوضاع ارزهای دیجیتال در این کشور می پردازیم:

یکی از ایالت‌های سوئیس بنام زوگ، در تلاش است تا خود را به عنوان قطب ارزهای دیجیتال و استارت‌آپ‌های فین‌تک در دنیا مطرح سازد. در تاریخ 2 نوامبر 2017 اداره ثبت تجاری ایالت زوگ، پذیرش بیت کوین و اتریوم را برای پرداخت هزینه‌های اداری آغاز کرد. علاوه بر این، دفتر ثبت تجاری، ارزهای دیجیتال را به عنوان سهامی در قبال ایجاد یک شرکت می‌پذیرد. در شهر زوگ که مرکز ایالت زوگ می‌باشد، هزینه خدمات وابسته به شهرداری (ثبت اقامت دائم) تا سقف 200 فرانک (تقریباً معادل 210 دلار) را می‌توان با بیت کوین پرداخت نمود.
در تاریخ 1 ژانویه 2018، شهرداری شهر کیاسو از ایالت تیچینو پذیرش بیت کوین به عنوان روشی برای پرداخت مالیات تا سقف 250 فرانک (تقریباً معادل 263 دلار) را آغاز کرد.
در تاریخ 16 فوریه 2018، مؤسسه نظارت بر بازار مالی سوئیس (Eidgenössische Finanzmarktaufsicht، FINMA) دستورالعمل‌های مربوط به نحوه قانون‌گذاری ICO ها را منتشر کرد که مکملی برای دستورالعمل FINMA پیشین بود که در سپتامبر 2017 تنظیم شده بود. در حال حاضر، هیچ مقررات خاصی برای ICO وجود نداشته و هیچ قانون مرتبط یا اصول مجاز پایداری برای این زمینه تعریف نشده است. FINMA اظهار داشت با توجه به این واقعیت که هر ICO با شیوه‌ متفاوتی طراحی شده است، برای انتخاب مقررات قابل اجرا در خصوص هر کدام از  ICOها ، باید به صورت موردی تحت بررسی قرار بگیرند.
در ICO ها، سرمایه‌گذاران در مقابل وجوهی که پرداخت می‌کنند، توکن‌ها یا سکه‌های مبتنی بر بلاک چین دریافت می‌کنند. توکن‌ها بر روی بلاک چین اختصاصی یا بلاک چینی که از قبل وجود داشته است، ساخته شده و ذخیره می‌شوند. FINMA بین توکن‌های پرداخت (ارزهای دیجیتال)، توکن‌های کاربردی، و توکن‌های دارایی، تفاوت قائل است. توکن‌های پرداخت (ارزهای دیجیتال) به عنوان توکن‌هایی تعریف می‌شوند که به عنوان وسیله‌ای برای پرداخت، یا به عنوان وسیله ای برای انتقال پول یا ارزش استفاده می شود. توکن‌های کاربردی، توکن‌هایی هستند که دسترسی دیجیتالی به یک برنامه یا سرویس را با استفاده از زیرساخت های مبتنی بر بلاک چین فراهم می کنند. توکن‌های دارایی، نماینده دارایی‌های نظیر بدهی و یا اعاده حقوق در برابر صادرکننده می‌باشند. بنا بر اعلام FINMA، توکن‌های دارایی، ماهیتی مشابه سهام، اوراق قرضه و مشتقات دارند.
اپراتورهای زیرساخت بازارهای مالی ملزم به دریافت مجوز از سوی FINMA هستند. اگر توکن‌های دریافت شده از ICO به عنوان اوراق بهادار شناخته شوند، ترید توکن‌های مذکور نیازمند کسب مجوز خواهد بود. اوراق بهادار به عنوان «اوراق بهادار دارای مجوز استانداردسازی‌شده یا اوراق بهادار بدون مجوز، مشتقات و اوراق بهادار واسطه که برای مبادله استانداردسازی‌شده انبوه مناسب هستند» تعریف می‌شوند. بدین معنی که این توکن‌ها در ساختار و ارزش مشابهی، به صورت عمومی برای فروش عرضه شده و یا به بیش از 20 مشتری فروخته می‌شوند و به طور خاص برای معامله‌گران انفرادی ساخته نشده‌اند. FINMA توکن‌های پرداخت و توکن‌های کاربردی را که تنها هدفشان تفویض حقوق دسترسی دیجیتال است، به عنوان اوراق بهادار در نظر نمی‌گیرد. با این حال، آن دسته از توکن‌های کاربردی که اهداف سرمایه‌گذاری مضافی داشته و یا در زمان انتشار، هدف سرمایه‌گذاری یگانه‌ای را در زمان انتشار دنبال می‌کنند، هم‌تراز توکن‌های استانداردسازی‌شده می‌باشند که برای مبادله استانداردسازی‌شده انبوه مناسب هستند و در دسته اوراق بهادار طبقه بندی می‌شوند.
سرمایه‌هایی که توسط ICO جذب می‌شوند، معمولاً در دسته سپرده‌های قانونی در چارچوب بانکداری قرار نمی‌گیرند. با این حال، اگر شخصی با تعهد بازپرداخت بدهی وجود داشته باشد، به طور مثال وعده‌ای برای بازگشت اصل سرمایه به همراه بازپرداخت تضمینی سود آن بدهد، در این صورت آن ICO باید از طریق یک هماهنگ‌کننده، مجوز بانکداری را اخذ نماید. هنگامی که دارایی‌های جمع آوری شده به‌عنوان بخشی از ICO، خارج از آن و توسط اشخاص ثالث مدیریت شوند، مقررات طرح سرمایه‌گذاری جمعی، در مورد آن اعمال خواهد شد. مقررات مربوط به مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم که منجر به طیف وسیعی از الزامات ارزیابی صلاحیت می‌شود، در مورد ICO های مربوط به توکن‌های پرداخت (ارزهای دیجیتال) زمانی اعمال خواهند شد که توکن‌ها از لحاظ فنی بتوانند بر روی زیرساخت بلاک چین انتقال یابند. علاوه بر این، مبادله ارزهای دیجیتال با ارزهای سنتی یا ارزهای دیجیتال دیگر، همانند خدمات ارائه شده برای انتقال توکن‌ها که ارائه‌دهنده آن خدمات، کلیدهای خصوصی را نزد خود نگه می‌دارد (ارائه‌دهندگان صندوق ذخیره ارزهای دیجیتال) به طور برابر، مشمول الزامات ارزیابی صلاحیت و مقررات مربوط به مبارزه با پول‌شویی خواهد بود.
در ماه سپتامبر سال 2017، FINMA ارائه‌دهندگان غیرمجاز ارز دیجیتال جعلی E-Coin را از فعالیت باز داشته و شرکت مربوطه را منحل کرد و هشدار عمومی در زمینه ارزهای دیجیتال جعلی را برای سرمایه گذاران منتشر نمود. علاوه بر این، سه شرکت دیگر به دلیل فعالیت‌های مشکوک، در فهرست هشدار FINMA قرار گرفته و 11 تحقیق در رابطه با سایر مدل‌های غیرقانونی کسب‌وکار مرتبط با سکه‌هایی از این قبیل، انجام شد.
ایالت‌های مستقل در کشور سوئیس، ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد و مالیات دارایی هستند که بر کل اموال مالیات‌دهندگان دلالت می‌کند (دارایی‌ها و حقوقی که ارزش پولی دارند) که در ایالت خود مستقرند. نرخ مالیاتی، بین ایالت‌های مجزا، متفاوت است. از نظر مالیاتی، ارزهای دیجیتال جزو ارزهای خارجی محسوب شده و مشمول مالیات دارایی هستند. دارندگان بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر، با نرخی که در تاریخ 31 دسامبر هرسال مالیاتی، توسط مقامات مالیاتی کشور تعیین می‌شود، ملزم به پرداخت مالیات هستند. به عنوان مثال، نرخ مالیاتی که توسط اداره کل مالیات فدرال سوئیس در تاریخ 31 دسامبر 2017 برای بیت کوین تعیین شد، 13,784.38 فرانک (تقریباً معادل 14,514 دلار) بود. نرخ اعلام شده، برای ادارات مالیاتی ایالتی پیشنهاد شده بود.
در ژانویه 2018، دبیرخانه امور اقتصاد بین‌الملل ایالت سوئیس (Staatssekretariat für internationale Finanzfragen, SIF) گزارش داد که کارگروهی در زمینه بلاک چین و ICO ها تشکیل خواهد داد. این کارگروه با وزارت دادگستری فدرال و FINMA همکاری کرده و شرکت‌های مدنظر خود را به‌کار خواهد گرفت. همچنین هدف آن، مطالعه و بررسی چارچوب‌ قانونی برای کاربردهای خاص بلاک چین در بخش مالی و تمرکز ویژه آن بر روی ICO ها می‌باشد و و تا پایان سال 2018، گزارش خود را به مجلس فدرال و دولت سوئیس ارائه خواهد داد.

 

 

 

سوئیس

کشوری در اروپا

    جمعیت: 8,544,034 نفر
    مساحت: 41,285 کیلومتر مربع
    ضریب نفوذ اینترنت: 7,776,749 نفر
    ارز ملی: Swiss franc
    نوع حکومت: جمهوری
    رییس جمهور: Alain Berset
    پایتخت: Bern
    زبان: فرانسوی
    رشد اقتصادی: 2.40%
    قانون گذاری ارزهای دیجیتال: قانونی
    مالیات بر ارزهای دیجیتال: ---
    پرداخت با ارزدیجیتال: ---
    ارزدیجیتال ملی: ممنوع
    ICO: مجاز اما تحت قوانین سخت گیرانه
    قوانین ضد پولشویی برای کریپتو: ---

 

بیشتر بخوانید:

وضعیت ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف (مقدمه)

وضعیت ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف (ایران)

وضعیت ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف (آمریکا)

وضعیت ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف (آلمان)

وضعیت ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف (فرانسه)

وضعیت ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف (انگلیس)

وضعیت ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف (کانادا)

وضعیت ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف (ایتالیا)

وضعیت ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف (چین)

وضعیت ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف (آرژانتین)

وضعیت ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف (آفریقای جنوبی)

 

منبع: ارز دیجیتال





ICO

اتریوم

ارزهای دیجیتال در سوییس

اوراق بهادار

ایالت زوگ

بلاک چین

بیت کوین

توکن‌های مبتنی بر بلاک چین

توکن‌های کاربردی

سوئیس

سوییس

صندوق ذخیره ارزهای دیجیتال

قانون‌گذاری ICO ها

مالیات دارایی ارزهای دیجیتال

وضعیت بیت کوین در سوییس

کشور سوییس

۹۸/۰۶/۲۵

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی