وضعیت کلی ارزهای دیجیتال در کشور کره جنوبی: قانونی

در ادامه بررسی وضعیت ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف جهان، به بررسی وضعیت این ارزهای تازه کار در کشور کوچک و زیبای کره جنوبی می رسیم. کره جنوبی کشوری در شرق قاره آسیا قرار دارد و یکی از پیشرفته ترین کشورهای آسیایی و دنیا می باشد.

دولت کره جنوبی از ۳۰ ژانویه ۲۰۱۸ قانونی را اجرا کرد که به‌موجب آن معاملات ارزهای دیجیتال فقط از طریق حساب‌های بانکی با هویت واقعی شخص انجام می‌شود. معامله‌گران ارزهای دیجیتال باید قراردادهای مربوط به معاملات ارزهای دیجیتال را با بانک امضا کنند. بانک‌ها قبل از امضای چنین قراردادهایی، باید مدیریت و سیستم‌های امنیتی سایبری معامله‌گران را بررسی کنند. معامله‌گر ارزهای دیجیتال، به‌منظور ایجاد سپرده در کیف پول الکترونیکی‌اش باید یک حساب در همان بانکی داشته باشد که در آن واسطه ارزهای دیجیتال حساب دارد. این بانک هویت معامله‌گر (مشتری) را هنگامی که حساب را افتتاح می‌کند، بررسی می‌کند و معامله‌گر گزارش حساب بانکی‌اش را به فروشنده می‌دهد. فروشنده همچنین هویت معامله‌گر را بررسی می‌کند و درخواست ثبت‌نام حساب معامله‌گر را در بانک می‌دهد. معامله‌گران ارزهای دیجیتال ناشناس ممکن است از حساب‌های رمزنگاری خود خارج شوند اما نمی‌توانند سپرده جدیدی ایجاد کنند. خردسالان و خارجی‌ها بدون توجه به محل اقامت‌شان، باید از معامله ارزهای دیجیتال باید خودداری کنند.
تحت قانون گزارش‌دهی و استفاده از اطلاعات تراکنش مالی خاص، مؤسسات مالی باید گزارش می‌دادند که کدام معاملات مالی مشکوک هستند. این مشکوک بودن یعنی نامعقول هستند، غیرقانونی هستند یا شامل پولشویی می‌شوند. واحد جاسوسی مالی کره (KFIU) دستورالعمل‌هایی را برای چنین گزارشی از سوی بانک‌ها برای جلوگیری از پول‌شویی از طریق معاملات ارزهای دیجیتال صادر کرد. این دستورالعمل‌ها، نمونه‌های زیر را از موقعیت‌های مشکوک فهرست می‌کند:

    هنگامی‌که معامله‌گر در یک روز مبلغ ۱۰ میلیون سپرده‌گذاری یا برداشت می‌کند (حدود ۹،۴۰۰ دلار آمریکا) و یا ۲۰ میلیون یا بیشتر را در یک هفته سپرده‌گذاری یا برداشت می‌کند؛
    هنگامی که یک معامله‌گر تراکنش‌های مالی (بانکی) را پنج بار یا بیشتر در روز یا هفت بار یا بیشتر در هفته انجام می‌دهد؛
    هنگامی‌که معامله‌گر یک شرکت یا سازمان است؛
    هنگامی‌که یک معامله‌گر که سابقه سپرده برای یک حساب ارزهای دیجیتال ندارد، بیشترین مبلغ ارسال شده از حساب صرافی ارزهای دیجیتال خارج می‌کند؛
    هنگامی که معیارهای معقولی برای بدگمانی وجود دارد که یک معامله‌گر مبلغ پول تراکنش یا تعداد تراکنش‌ها را برای جلوگیری از گزارش‌دهی توسط نهادهای مالی تقسیم می‌کند.



این قانون و دستورالعمل‌ها همچنین اجازه می‌دهند که واسطه‌های ارزهای دیجیتال و بانک‌ها، تعیین هویت و سایر اطلاعات مربوط به معامله‌گران را بررسی کنند.
در تاریخ ۲۰ فوریه ۲۰۱۸، رئیس خدمات نظارتی مالی کره جنوبی، چو هیونگ سیک، گفت که دولت از معامله عادی ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند و مؤسسات مالی را تشویق می‌کند تا انجام تراکنش‌ها با صرافی‌های ارزهای دیجیتال را تسهیل کنند.
در مارس ۲۰۱۸ گزارش شده بود که وزارت راهبرد و امور مالی در حال تهیه پیش‌نویس چارچوب مالیاتی ارزهای دیجیتال است که  تا پایان ماه ژوئن ۲۰۱۸ منتشر می‌شود. این وزارت‌خانه درآمد ناشی از ارزهای دیجیتال را به‌عنوان سود ناشی از سرمایه یا درآمد متفرقه در نظر می‌گیرد.

کره‌ی جنوبی

کشوری در آسیای شرقی

    جمعیت: 5,149 نفر
    مساحت: 100,210 کیلومتر مربع
    ضریب نفوذ اینترنت: ---
    ارز ملی: South Korean won
    نوع حکومت: جمهوری
    رییس جمهور: Moon Jae-in
    پایتخت: Seoul
    زبان: کره‌ای
    رشد اقتصادی: 2.00%
    قانون گذاری ارزهای دیجیتال: قانونی
    مالیات بر ارزهای دیجیتال: مشمول مالیات بر درآمد
    پرداخت با ارزدیجیتال: ممنوع
    ارزدیجیتال ملی: ممنوع
    ICO: مجاز
    قوانین ضد پولشویی برای کریپتو: دارد

بیشتر بخوانید:

وضعیت ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف (مقدمه)

وضعیت ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف (ایران)

وضعیت ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف (آمریکا)

وضعیت ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف (آلمان)

وضعیت ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف (فرانسه)

وضعیت ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف (انگلیس)

وضعیت ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف (کانادا)

وضعیت ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف (ایتالیا)

وضعیت ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف (چین)

وضعیت ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف (آرژانتین)

وضعیت ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف (اسپانیا)

وضعیت ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف (ژاپن)