خوب بودن یک پلتفرم معاملاتی برای خرید و فروش رمزارزها که این روزها بیشتر از هر زمان دیگری بر زبان‌ها افتاده‌اند، به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت. بدون شک سادگی در استفاده و خیالی راحت در انجام معاملات، دو اصل مهم در انتخاب یک پلتفرم معاملاتی رمزارزها می باشد. رمزینکس به عنوان یکی از قدیم‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی بیت کوین و سایر رمزارزها به منظور خرید و فروش در ایران می تواند بسیار مفید باشد.

در آموزش رمزینکس خواهید دید که این پلتفرم از دو بخش صرافی و ترید تشکیل شده است. در بخش صرافی شما می توانید به ساده ترین شکل ممکن با قیمت هایی که از طرف رمزینکس اعلام می شود، خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود را انجام دهید. توجه داشته باشید که در بخش صرافی شما نمی توانید قیمت پیشنهادی خود را برای خرید و یا فروش لحاظ کنید.

بر خلاف بخش صرافی، در بخش ترید رمزینکس، می توانید با سایر کاربران خرید و فروش های خود را انجام دهید و قیمت پیشنهادی خود را به شکلی رقابتی تعیین کنید. البته در بخش ترید جفت ارزهای تتر هم موجود می باشد و شما می توانید خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود با تتر را نیز بدون کارمزد در این پلتفرم انجام دهید.

توجه داشته باشید که اگر به دنبال ترید حرفه ای و معامله ازهای دیجیتال با نقدینگی بالا و استفاده از پامپ و دامپ های بزرگ ارزهای دیجیتال هستید، قطعا پلتفرم رمزینکس برای این منظور مناسب نیست و برای این مورد باید از صرافی های بزرگی و بین المللی مثل بایننس استفاده کنید.

در این مقاله ضمن آموزش کار با این سامانه ارز دیجیتال، با نحوه ثبت سفارش های خرید و فروش در صرافی رمزینکس و رمزینکس تریدر آشنا می شویم :

نحوه کار با صرافی رمزینکس چگونه است؟

صرافی رمزینکس یک صرافی قابل اعتماد ایرانی جهت خرید و فروش ارز های دیجیتال است. در صرافی رمزینکس برای علاقمندان حوزه ارزهای رمزنگاری این امکان فراهم شده که بتوانند به سادگی به عنوان مشترکین این صرافی ثبت نام کنند. در صورت ثبت نام به عنوان پاداش از این صرافی تتر دریافت می کنند. صرافی رمزینکس در زمینه معاملات و ارسال و دریافت رمزارزهای مذکور در حال فعالیت می باشد. کاربران می توانند به صورت آنی و با قیمت رقابتی این رمزارزها را تهیه نمایند. قیمت لحظه ای ارزهای بیت کوین، اتریوم، ریپل، لایت کوین، دوج کوین، بایننس کوین و تتر با واحد تومان نمایش داده می شود.

مراحل کار با این صرافی عبارتند از :

  1. بازکردن حساب کاربری
  2. آپلود مدارک
  3. تأیید و تشخیص هویت
  4. شارژ کردن کیف پول
  5. ثبت سفارش خرید یا فروش ارز رمزنگاری مورد نظر
  6. دریافت نمودن شناسه تراکنش

ثبت نام در صرافی رمزینکس چگونه است؟

  • ابتدا وارد صفحه ثبت ‌نام شوید :

لینک ثبت نام در صرافی رمزینکس

پس از ظاهر شدن فرم ثبت نام، آدرس ایمیل و رمزعبور را وارد کنید. در صورت تمایل کد دعوت دوستان را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ‌ی ثبت نام کلیک کنید.
رمزینکس این هدیه را نیز برای کاربران خود در نظر گرفته که اگر شخصی را به سامانه رمزینکس معرفی کنند، می توانند از 30 درصد هزینه کارمزد ایشان، بهره مند شوند.

از طرف سیستم، لینک فعالسازی از طریق ایمیل برایتان فرستاده شده است، پس به آدرس ایمیل خود وارد شده و ایمیل خود را تأیید نمایید. حال حساب کاربری خود را فعال کنید.

  • روش دیگر فعال سازی حساب کاربری آن است که شماره تلفن همراه خود را وارد کنید،
  • سپس کد ارسالی پیامک شده به تلفن همراه خود را وارد کنید و حساب کاربری خود را فعال نمایید،
  • حالا وارد حساب کاربری خود شوید.

مدارک لازم جهت احراز هویت کدامند؟

پس از ورود به حساب کاربری، فرم اطلاعات شناسه ای شامل مشخصات هویتی، شماره تماس و دیگر راه های امکان برقراری ارتباط را کامل کنید.

مدارکی که جهت خرید بایستی ارائه شود عبارتند از:

  • بارگذاری تصویر سلفی با در دست داشتن کارت ملی و کارت بانکی، در تصویر زیر نمونه این تصویر آمده است.

  • شماره حساب، در اینجا لازم است اطلاعات مالی خود را بارگذاری نمائید.

  • شماره کارتی که مشتری قصد خرید با آن را دارد.

به طور معمول پس از آنکه اطلاعات و مشخصات هویتی بارگذاری شود، تیم پشتیبانی صرافی رمزینکس سعی دارند که در مدت 24 ساعت در روزهای کاری هفته، اطلاعات بارگذاری شده را مورد بررسی و تأیید قرار دهند.

انواع حساب های کاربری در رمزینکس کدامند؟

حساب های کاربری در صرافی رمزینکس در دو نوع نقره ای و طلایی می باشد.

  • دارندگان حساب کاربری نقره ای با ارائه ی شماره کارت بانکی و شماره حساب، و همچنین بارگذاری تصویر سلفی با کارت ملی، اطلاعات ثبت نام خود را تکمیل نموده و می توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان در هر روز در صرافی رمزینکس تراکنش داشته باشند و یا خرید نمایند.
  • علاقمندان به ارتقاء حساب خود از نقره ای به طلایی لازم است یکی از قبوض نشان دهنده محل سکونت خود را همراه با شماره تلفن ثابت و آدرس پستی بارگذاری نماید، در اینصورت می توانند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در روز با رمزینکس معامله نمایند.

هزینه حق العمل شبکه برای انتقال ارزها به چه میزان است؟

کارمزد معاملات ارزهای دیجیتال در سامانه رمزینکس با میزان درصدی از مبلغ تراکنش محاسبه می شود. هزینه کارمزد از هر دو سوی معامله یعنی maker و taker یا به عبارتی هم خریدار و هم فروشنده دریافت می شود. در واقع maker همان کاربری است که سفارش دهنده معامله بوده و در رمزینکس سفارش خود را ثبت می نماید و taker آن کاربری است که سفارش پذیرنده بوده و سفارش موجود در رمزینکس را تکمیل می نماید تا سفارش نهایی شود. با در نظر گرفتن حجم معاملاتی که کاربران در ماه گذشته انجام دادند، کارمزد ها بر طبق جدول زیر محاسبه می گردد.

کارمزدی که صرافی رمزینکس برای معاملات خود قبول می کند، درصدی از میزان تعامل است که بر حسب نوع رمزارز متفاوت می باشد. حق العمل های برداشت براساس کارمزد های بین المللی شبکه ی بلاک چین ارز های دیجیتال محاسبه می گردد که در جدول زیر آمده است. این مقدار برای ارز تتر، به صورت روزانه تعیین می گردد و برای دوج کوین هزینه ای دریافت نمی شود. در مورد بقیه ارزها دارای مقدار ثابت و به این صورت است که برای بیت کوین برابر با 0.0005، برای اتریوم برابر با 0.01 و برای لایت کوین برابر با 0.001 می باشد.

واریز وجه به رمزینکس چگونه است؟

جهت انجام معامله پیش از هر کار لازم است حساب کاربری خود را طی مراحل زیر شارژ نمایید:

  1. ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.
  2. گزینه افزایش موجودی ریالی را انتخاب کنید.
  3. از طریق درگاه بانکی می توانید توسط کارت بانکی که به سیستم معرفی کرده اید، وجه ریالی مورد نظر خود را پرداخت نمایید.
  4. در بخش واریز و برداشت، آدرس را کپی کنید. این آدرس نشانگر کیف پول ارز دیجیتال در رمزینکس می باشد.
  5. به این ترتیب واریز وجه را انجام خواهید داد.

خرید و فروش در پلتفرم رمزینکس چگونه است؟

جهت انجام معامله در سامانه رمزینکس، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا روی گزینه “خرید و فروش” کلیک نمائید.

پس از آن جفت ارزی که در نظر دارید با آن معامله کنید را انتخاب نمایید. چنانکه در تصویر زیر نمایش داده شده، در این بخش می بینید که واحدهای ارزی مورد استفاده در بازارها برحسب ریال (RIAL) و دلار (USDT) می باشند.

  1. حالا می توانید بازار مالی ارز مورد نظر خود را بر حسب ریال یا دلار مشاهده نمایید. بخش بالایی نمایانگر نمودار معاملاتی است که در بازه های زمانی مختلف در پلتفرم رمزینکس انجام شده است.

  1. برای آنکه سفارش خرید خود را ثبت کنید، در بخش خریداری ارز، میزان و قیمت پایه ی ارز دیجیتالی که قصد خریداری آن را دارید، مشخص نمایید و سپس بر روی گزینه “خرید” ضربه بزنید.

  1. بعد از آنکه سفارش را ثبت کردید، سفارش خریداری شما در لیست سفارش دهندگان خرید وارد می شود.

  1. برای آنکه سفارش فروش خود را ثبت نمایید، در بخش فروش ارز دیجیتال، میزان و قیمت پایه ی ارز دیجیتالی که می خواهید بفروشید را مشخص کرده و بر روی گزینه “فروش” ضربه بزنید.

  1. پس از آنکه سفارش فروش خود را ثبت کردید، می توانید در لیست سفارش دهندگان فروش، سفارش خود را ببینید.

  1. سفارشاتی که هنوز تمام نشده و در واقع باز هستند در قسمت پایین صفحه نمایش داده می شود.

  1. سرانجام با کامل شدن اجرای سفارشات، در بخش معاملات اخیر، می توانید زمان و حجم معاملات نشان داده شده را ببینید.

واریز و برداشت در رمزینکس چگونه انجام می گیرد؟

جهت دستیابی به امکان خرید و فروش در پلتفرم معاملاتی رمزینکس شامل صرافی رمزینکس و رمزینکس تریدر، بایستی کیف پول خود را با ریال و یا ارزهای دیجیتال شارژ کنید. جهت انجام کار مراحل زیر را دنبال نمایید:

  1. برای شارژ با ریال و یا شارژ با رمزارز ابتدا کیف پول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

  1. گزینه واریز ارزی که در نظر دارید با آن معامله کنید را انتخاب نمایید.

  1. آدرس ولِت در سامانه رمزینکس، به صورت رشته کد یا کد QR نشان داده می شود که این آدرس را برای واریز وجه در نظر بگیرید.

  1. پس از آنکه مبلغ ارز را به کیف پول خود واریز کردید، منتظر تایید تراکنش بمانید.
  2. وقتی تایید انجام گرفت به بخش جزییات آن ارز بروید و بر روی گزینه به روزرسانی ضربه بزنید.

  1. برای عملیات برداشت نیز بایستی در همان پنجره ی مربوط به کیف پول، ابتدا ارز مورد نظر خود را انتخاب نموده و سپس بر روی گزینه ی برداشت ضربه بزنید.

  1. پس از آنکه میزان برداشت را تعیین کرده و آدرس کیف پول گیرنده را وارد نمودید، بر روی گزینه برداشتِ ارز ضربه بزنید.

  1. حالا کد یکبار مصرفی را که به شماره تلفن همراه یا ایمیل شما فرستاده شده را تایپ نمایید تا برداشت از کیف پول برایتان نهایی گردد.

  1. آخرین برداشت های خود را در جزئیات کیف پول خود می توانید مشاهده نمایید.

  1. در انتظار تأیید نهایی تیم پشتیبانی سامانه رمزینکس بمانید. در نظر داشته باشید که درخواست های برداشت در طی ساعت های کاری و در اولین فرصت که برای تیم پشتیبانی میسر باشد، بررسی می گردند.

    نکات مثبت رمزینکس تریدر چیست؟

    تیم بنیان گذار رمزینکس موارد زیر را جهت مقبولیت از سوی کاربران در سامانه خود درج نموده اند:

    • ضمانت امنیت: این تیم اعلام داشته است که حفظ امنیت سرمایه ی مشارکت کنندگان توسط موارد مهمی چون رمزگذاری داده ها، ذخیره سازی تمامی دارایی ها در کیف پول سرد، و تائید هویت کاربران تضمین شده است.
    • راحتی استفاده: کاربران می توانند با توجه به سادگی پلتفرم رمزینکس و بدون درگیری با پیچیدگی خاصی توسط کارت بانکی خود ارز رمزنگاری خریداری نمایند. پس از آن به راحتی معاملات خرید و فروش رمزارز های خود را به انجام برسانند. پلتفرم رمزینکس تریدر این قابلیت را برای خریداران و فروشندگان به وجود آورده است که بتوانند با خریداران و فروشندگان دیگر به طور مستقیم معامله نمایند.
    • سرعت بالای معاملات: در این پلتفرم سفارش های خرید و فروش کاربران به سرعت پردازش می شود. تیم پشتیبانی رمزینکس اعلام کرده که بررسی و تایید درخواست های کاربران در عرض 24 ساعت انجام می گیرد.

    نحوه کار اپلیکشین موبایل رمزینکس تریدر چگونه است؟

    اپلیکشین موبایل رمزینکس تریدر جهت گوشی های هوشمند با سیستم عامل اندروید قابل دسترسی می باشد. به این ترتیب در همه زمان ها و در همه جا می توانید به معامله بپردازید. این اپلیکیشن را از طریق وبسایت رمزینکس، و فروشگاه های گوگل پلی، مایکت، چارخونه، و بازار می توان دریافت نمود. لینک دانلود تمامی آن ها در وبسایت رمزینکس موجود است.

با اپلیکیشن اندرویدی رمزینکس، می توانید معاملات خرید و فروش بیت کوین و سایر آلتکوین ها را به راحتی از طریق گوشی خود به انجام رسانید. هر بار نسخه به روز رسانی شده اپلیکیشن در وبسایت رمزینکس قرار داده می شود. در صورتی که بخواهید از نسخه جدید آن استفاده نمایید، لازم است ورژن قدیمی اپلیکیشن رمزینکس تریدر را که بر روی موبایل خود نصب کرده بودید، حذف نمایید. در این صورت ورژن جدید را نصب کرده و از امکانات جدید آن استفاده نمایید.

موفق و پیروز باشید