در این پست به مبحث باز کردن یا افتتاح حساب در یکی دیگر از سایت هایی که کیف پول دائمی برای نگهداری ارزهای دیجیتال به شما ارائه می دهند، می پردازیم. در پست های قبلی درباره کیف پول بلاکچین و نحوه باز کردن حساب در آن پرداخته بودیم و هم اینک به شرح طریقه باز کردن حساب در سایت کوین پیمنت و آموزش کار با آن می پردازیم.

نکته مهم :

باتوجه به این اطلاعیه از سوی سایت کوین پینمت ساختن حساب برای ایرانی ها در این کیف پول مسدود شده است.لذا برای ساخت کیف پول از کیف پول های دیگری استفاده کنید.

برای کار با سایت هایی که ارزهای دیجیتال ارائه می دهند و با این ارزها کار می کنند، لازم است که دارای یک حساب کیف پول برای هر کدام از ارزهایی که خواهان جمع آوری آنها هستیم، باشیم. دلیل آن این است که همان طور که برای نگهداری پول های خود به یک حساب بانکی مخصوص خود نیازمندیم، در زمینه ارزهای دیجیتال هم به یک حساب کیف پول برای نگهداری ارزهای خود نیازمند هستیم. یکی از بهترین سایت ها برای باز کردن حساب کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجیتال که تحت وب نیز کار می کند، سایت Coin Payments است. ویژگی خوبی که این سایت دارد این است که با باز کردن یک حساب در آن می توان چندین ارز مختلف در آن نگهداری کرد. برای داشتن هر ارز، یک حساب کیف پول باید داشت و به همین دلیل برای نگهداری چند ارز مختلف باید به تعداد ارزها، حساب کیف پول در سایت های مختلف داشت. ولی با داشتن یک حساب در این سایت می توانید همه ارزهای خود را نگهداری نمایید. این سایت ده ها ارز مختلف که از جمله مهترین آنها که ما با آنها سر وکار داریم، مانند بیت کوین، لایت کوین، داگ کوین، دش، اتریوم، بیت کوین کش، پیر کوین، پرایم کوین، بلک کوین و ... را پشتیبانی می کند. به طور مثال برای کار با مجموعه سایت های مربوط با کوین پات، شما به کیف پولی احتیاج دارید که بتواند از ارزهای بیت کوین، لایت کوین، داگ کوین، دش کوین و بیت کوین کش پشتیبانی کند. یا برای کار با مجموعه سایت های فاست شبیه به فری بیت کوین که در یکی از پست های قبلی معرفی شده بودند، شما نیاز به حسابی دارید که ارزهای دیجیتال لایت کوین، داگ کوین، دش کوین، اتریوم، پیر کوین، پرایم کوین و بلک کوین را ارائه دهد. پس برای کار با این سایت ها و دریافت درآمدتان به جای ایجاد چند حساب در سایت های مختلف و برای ارزهای مختلف، تنها به یک حساب در سایت CoinPayments نیاز است.

حال به نحوه ثبت نام و کار با این سایت می پردازیم.

برای شروع از طریق این لینک  و یا کلیک بر روی بنر بالا، وارد سایت CoinPayments شوید. سپس با کلیک بر روی Sign Up در بالای صفحه سایت به قسمت ثبت نام می روید و صفحه ای مانند تصویر دوم در زیر برای شما ظاهر خواهد شد.

سپس فرم مریوطه را مطابق تصویر زیر پر کرده و بر روی Register کلیک کنید. تا ثبت نام شما با موفقیت انجام شود.

نکته مهم: برای تایید ثبت نام و فعال شدن اکانت تان لازم است که وارد ایمیلی که در فرم وارد کرده بودید، شوید و ایمیلی را که از سوی سایت Coin Payments به ایمیل شما فرستاده شده است را باز کرده و بر روی لینک درون آن کلیک کنید تا ثبت نام شما تکمیل گردد.

پس از ثبت نام می توانید از طریق کلیک بر روی Log in در بالای صفحه اصلی سایت و سپس وارد کردن یوزرنیم و پسورد خود وارد حساب خود شوید.

 

ساختن و دریافت آدرس حساب

برای دریافت آدرس حساب برای هر ارز، ابتدا باید بر روی Your Wallet مانند شکل زیر کلیک کرد.

سپس لیست تمام ارزهایی که سایت از آنها پشتیبانی می کند را خواهید دید.

برای مثال ما می خواهیم یک آدرس حساب برای ارز دیجیتال بلک کوین باز کنیم. در لیست باید به دنبال اسم Blackcoin بگردیم. سپس مانند تصویر زیر، بر روی مستطیل سبز رنگ روبروی آن کلیک کنیم.

بعد از کلیک بر روی آن یک لیست یا منویی باز می شود که باید در آن بر روی اولین گزینه به نام Deposit/Recieve کلیک کرده تا بتوانیم ادرس را دریافت کنیم.

در صفحه ای که باز می شود، بر روی مستطیل سبز رنگ با عنوان Add New Deposit Address کلیک کنید تا آدرس جدید را دریافت کنید.

می توانید از این آدرس در تمامی سایت هایی که بلک کوین ارائه می دهند، استفاده کنید.

برای ارزهای دیگر نیز همین مراحل را تکرار نمایید.

 

برداشت و انتقال پول به حساب دیگران

برای برداشت و انتقال پول به حساب های دیگر خود و یا فرستادن برای حساب افراد دیگر و یا صرافی ها برای دریافت ریال به ازای ارز دیجیتال خود، باید مانند قسمت ساخت آدرس، روبروی اسم کوین مورد نظر بر روی مستطیل سبز رنگ کلیک کرد ولی این بار باید بر روی گزینه دوم یعنی Send/Withdraw کلیک کرد. در تصویر زیر ما این کار را برای ارز بلک کوین انجام می دهیم.

سپس صفحه ای مانند شکل زیر باز می شود که شما باید آن را مانند تصویر زیر تکمیل کنید و سپس بر روی دکمه Request Withdrawal/Send کلیک کنید تا عملیات فرستادن مبلغ تکمیل گردد.

 

تبدیل ارزها به همدیگر

برای تبدیل ارزها به یکدیگر باید بر روی مستطیل آبی رنگ در روبروی ارز مورد نظر که در پایین مستطیل سبز رنگ در قسمت قبلی بود، کلیک کرد.

بعد از باز شدن لیست ارزها، ارزی را که می خواهیم ارز دیگر خود را به آن تبدیل کنیم انتخاب کرده که ما در اینجا ارز دیجیتال دش کوین را انتخاب کرده و می توانیم دش کوین های خود را به هر کدام از ارزهای این لیست تبدیل کنیم. سپس در صفحه باز شده باید اطلاعات مربوط به تبدیل ارز را تکمیل کنیم. توجه داشته باشید که شما این مستطیل آبی رنگ در روبروی ارزها و در زیر مستطیل سبز رنگ را که در شکل می بینید، تنها در صورتی قادر به مشاهده آن خواهید بود که در ارز مورد نظر موجودی داشته باشید، وگرنه در صورت صفر بودن حساب و نداشتن موجودی این مستطیل آبی رنگ برای آن کوین نمایش داده نخواهد شد.

 

برای ثبت نام در سایت CoinPayments، اینجا را کلیک کنید

نکته مهم :

باتوجه به این اطلاعیه ز سوی سایت کوین پینمت ساختن حساب برای ایرانی ها در این کیف پول مسدود شده است.لذا برای ساخت کیف پول از کیف پول های دیگری استفاده کنید.