وضعیت ارزهای دیجیتال در سال های اخیر پر بوده از نوسانات خیلی زیاد که سال 2018 هم از این قاعده مستثنی نبوده است. افزایش ناگهانی ارزش ارزهای دیجیتال و به خصوص در این میان ارز دیجیتال بیت کوین که معروفترین آنها نیز است و قیمت آن حتی تا نزدیکی بیست هزار دلار هم رسید، با همان سرعت سیر نزولی به خود گرفت تا جایی که در حال حاضر قیمت یک بیت کوین تنها حدود چهار هزار دلار می باشد.

به جرات می توان گفت که سال ۲۰۱۸ برای دنیای کریپتو کارنسی، سال خوبی نبود و بر خلاف پیش بینی های زیادی که به نظر می رسد از روی احساسات شدید در ابتدای سال ۲۰۱۸ نشات می گرفت، بازار ارزهای دیجیتال تقریبا در تمام سال شاهد افت بود. پادشاه این بازار، بیت کوین، با افت ۸۰ درصدی در طول سال مواجه شد و ابتدای سال را با ۱۹۰۰۰ دلار آغاز کرد و در حال حاضر با قیمت ۳۸۰۰ دلار مبادله می شود. اما چیزی که تحلیل گران با پایان یافتن سال میلادی به دنبال آن هستند، اتفاقاتی است که در سال ۲۰۱۹ منتظر این بازار است.

منتظر اتفاقات بزرگ باشید

هنری ارسلانیان در مصاحبه با بلومبرگ از آینده کریپتو در سال ۲۰۱۹ خبر داد. او در ابتدا به موج بزرگ سرمایه گذاران سازمانی و ورود بانک ها به حوزه ارزهای دیجیتال خبر داد. علاوه بر این موضوع، ارائه محصولات جدید با استفاده از ارزهای دیجیتال و همکاری های بزرگ با کمپانی های فعال در زمینه بلاکچین، یکی دیگر از مواردی بود که او به آن اشاره کرد.

او اعتقاد دارد که سرمایه بسیار زیادی در سال ۲۰۱۹ وارد این حوزه خواهد شد و همکاری بانک بزرگ گلدمن ساکس و شرکت سرکل (Circle) را نمونه ای از این مورد بیان کرد:

"حتی در آمریکا نیز که سختگیری نسبت به کشورهای دیگر بیشتر است، وقتی صحبت از کریپتو و بلاکچین می شود، تب و تاب زیادی بین کمپانی ها و استارت اپ ها می افتد و همه دوست دارند از رقبای خود عقب نمانند."

در ادامه او راجع به بحث همیشگی حباب بیت کوین صحبت کرد و گفت سالی که گذشت باعث شد تا اصلاحات زیادی روی قیمت رخ دهد و قطعا بسیاری از شرکت ها که در اوایل سال جذب سرمایه داشتند، به مشکلات زیادی برای نقد کردن پول خود برخوردند. اما این موضوع از طرف دیگر اتفاق خوبیست، چرا که خیلی از ایده های ضعیف و نا کارآمد قطعا با این اتفاق از این حوزه خارج شدند و صرفا کسانی باقی ماندند که واقعا با کیفیت فعالیت می کنند و اهداف بزرگ و دست یافتنی دارند.

او راجع به توکن های اوراق بهادار یا  همان STO نیز اذعان داشت که:

"دنیای ارز دیجیتال مانند یک نوزاد بود که در سال ۲۰۱۸ تبدیل به یک کودک نوپا شد و این موضوع باعث حرکت در راه درست با امنیت و اطمینان بیشتر فعالان خواهد شد."

تابستان ۲۰۱۹، زمان پایان بازار خرسی

او در نهایت گفت با توجه به تحلیل های انجام شده، سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ میتواند پایان یک بازار خرسی بلند مدت باشد و پیش بینی می کند که این بازار برای مدت طولانی در حالت صعودی قرار خواهد گرفت.

او صحبت های خود را اینگونه پایان داد که نه تنها برای قیمت های ارز دیجیتال، بلکه برای زیرساخت این تکنولوژی و بسیاری جوانب دیگر، سال ۲۰۱۹ می تواند سال بسیار هیجان انگیزی باشد و باید مشتاقانه منتظر آن باشیم.