با اینکه ماهیت این بیزنس بسیار ساده به نظر میرسد ولی نکاتی وجود دارد که نادیده گرفتن آنها باعث شکست شما در این بیزنس خواهد شد.اینکه چه استراتژی ای برای پیشبرد این بیزنس بکار ببریم بسیار حائز اهمیت است. آنچه آموخته ایم و تجربه کرده ایم در این پست در اختیار شما میگذاریم تا شما هم طعم موفقیت در این بیزنس را تجربه کنید.

نکته طلایی اول:

برای شروع این بیزنس به هیچ وجه از اموال خود چیزی را نفروشید و یا اقدام به گرفتن قرض یا وام نکنید. نیازی به این کارها نیست، حتی با ۵ دلار هم میتوان این بیزنس را استارت زد و رفته رفته آنرا گسترش داد. شاید باور نکنید ولی سرمایه ی اولیه شخص خودم برای شروع این کار ۱۰ دلار بود.

نکته طلایی دوم:

پروژه ها و پلن هایی را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید که بازپرداخت کمتری دارند این پروژه ها دوام بیشتری داشته و شما را بهتر به سود میرسانند. قبل از سرمایه گذاری در هر پروژه، حساب کنید اگر ۱۰ دلار سرمایه گذاری شما بیش از ۵ یا ۶ دلار در ماه سود آوری دارد، این پروژه دوام زیادی ندارد و زودتر از پروژه ای که ماهانه ۴ دلار در ازای ۱۰ دلار سود آوری دارد غیرفعال خواهد شد.

نکته طلایی سوم:

پلن های کوتاه مدت تر با سود کمتر و بازپرداخت روزانه بسیار مناسب تر از پلن هایی هستند که مدتشان طولانی تر و سودشان بیشتر است ولی بازپرداختشان آخر دوره میباشد. پلن هایی را انتخاب کنید که ظرف مدتی کوتاه به اصل سرمایه خود برسید و پس از آن هر چه دریافت میکنید سود شما باشد.

نکته طلایی چهارم:

همه ی تخم مرغ هایتان را در یک سبد نگذارید. بطور مثال اگر قصد دارید با ۱۰۰ دلار وارد این بیزنس شوید، همه ی ۱۰۰ دلار را در یک پروژه سرمایه گذاری نکنید. میتوانید سرمایه خود را به پنج قسمت ۲۰ دلاری تقسیم کنید و آنرا در ۵ پروژه مختلف سرمایه گذاری کنید. هیچ پروژه ای حتی بهترین پروژه ها ابدی نیستند و بالاخره روزی غیر فعال خواهند شد. این بیزنس طوری ست که اگر پنج تخم مرغ میاورید یکی از آنها خواهد شکست و چهار تای دیگر جوجه خواهند شد.

نکته طلایی پنجم:

عمر هیچ پروژه ای بطور دقیق مشخص نیست لذا توصیه میکنیم با پروژه های جوان تر و پروژه هایی که زمان زیادی از شروع آنها نگذشته بیزنس خود را شروع کنید. سرمایه گذاری در پروژه ای که ۱ تا ۲۰ روز از شروع آن گذشته بسیار کم ریسک تر است از پروژه ای که ۹۰ روز است شروع شده. مواردی هم هست که پروژه ها طول عمر بالایی دارند و بیش از ۲۰۰ روز است که فعال هستند معمولا این پروژه ها بسیار قوی هستند و مدت بسیار زیادی دوام خواهند داشت و اگر دقت کنید میبینید که سود پرداختی آنها معقول است. این دسته از پروژه ها، پروژه های خوبی هستند که برای دوره های متوالی میتوانید روی آنها حساب کنید.

نکته طلایی ششم:

حتما و حتما هر روز موجودی بالانس اکانت خود را برداشت کنید و نگذارید انباشته شود. همیشه خطر غیرفعال شدن پروژه ها وجود دارد پس نگذارید مبلغی در بالانس اکانت شما باقی بماند حتی اگر این مبلغ خیلی کم است آن را هر روز برداشت کنید.

نکته طلایی هفتم:

و اما حائز اهمیت ترین نکته، سرمایه گذاری مجدد است. شاید بگویید خب من با ۱۰ دلار وارد فلان پروژه میشوم و دوره ی بعدی سرمایه گذاری ام را به ۳۰ دلار افزایش میدهم و دوره ی بعد ۵۰ دلار سرمایه گذاری میکنم. دقیقا همینجاست که شما مرتکب بزرگترین اشتباه خود میشوید.

اتفاقا شما باید برعکس عمل کنید و همیشه استراتژی خروج سرمایه را پیش بگیرید، بنابراین با ۵۰ دلار وارد شوید پس از پایان دوره سود خوبی کرده اید، همه ی جوانب را بسنجید و اگر به این نتیجه رسیدید که پروژه یک دوره ی دیگر هم دوام میاورد این بار ۳۰ دلار سرمایه گذاری مجدد کنید و دوره ی بعد ۱۰ دلار و نهایتا از آن پروژه خارج شوید و وارد پروژه ای جوانتر شوید.

البته استثنا هم وجود دارد و پروژه های خوبی هستند که بالای ۲۰۰ روز از شروع آنها گذشته و جای افزایش سرمایه دارند با این حال در این موارد هم اگر میخواهید افزایش سرمایه دهید با احتیاط عمل کنید.

نکته طلایی هشتم: 

در طول پروژه ها به نشانه ها توجه کنید. بطور مثال وقتی از مدیر پروژه ایمیلی دریافت میکنید مبنی بر رونمایی از یک پلن با سود خیلی بالا در مدتی بسیار کوتاه و یا آفرهای آنچنانی دیگر، بدانید این پروژه رو به اتمام است و مدیر پروژه میخواهد در روزهای انتهایی سرمایه ی بیشتری جذب نماید و ظرف روزهای آینده حتما پروژه غیرفعال خواهد شد.

 بنابراین به هیچ وجه در این وضعیت اقدام به سرمایه گذاری مجدد نکنید و برعکس تا میتوانید قبل از اتمام پروژه برداشت بزنید. یا مثلا وقتی میبینید سایت پروژه ای یک مینتننس انجام میدهد یا سرور خود را قوی تر میکند اینها نشانه های خوبی است و این امید را میدهد که این پروژه حداقل برای یک یا چند دوره ی دیگر ثبات خواهد داشت.

نکته طلایی نهم: 

در سایتهای پر ریسک و سایتهایی که به صورت ساعتی سود میدهند و در طی 24 ساعت بالای 10% سود خالص پرداخت میکنند این سایتها عمر بسیار کوتاهی دارند و تنها در صورتی که از پرداختی آن مطمئن شدید و پرداختها هم آنی بود و خروجی پرداختها هیچ مشکلی نداشتند و سایت نیز تازه سروع به کار کرده بود.نهایتا با پذیرش ریسک بیشتر از 20دلار سرمایه گذاری نکنید.اگر مقدار بالایی بزنید مثلا 100دلار یا 50دلار  به بالا حتی این احتمال را نیز بدهید ممکن است اکانت شما را پاک کنند.یا ادرس حساب شما را تغییر دهند که نتوانید برداشت کنید.هیچ وقت در چنین سایتی که عمرش بیش از یک هفته گذشته سرمایه گذاری نکنید.و یا اگر دیدید همه چیز اوکی هست بیش تر از 10دلار سرمایه گذاری نکنید و فقط هم برداشت بزنید سودها رو.

نکته طلایی دهم: 

در سایتهای کم ریسک که سود معقولانه میدهند نیز سعی کنید با استراتژی خاصی بخشی از سود را به صورت منظم برداشت کنید و به فکر این نباشید دائم ری اینوست یا سرمایه گذاری مجدد کنید.و احتمالات را هم در نظر بگیرید.

مثلا اینکه سایت دچار مشکل شود.سایت هک شود.کیف پول سایت دچار مشکل شود.و یا حتی با افزایش نرخ ارزها و هجوم کاربرها برای برداشت سودها،سایت دچار مشکل و عدم پرداختی شود.هر اتفاقی در این نوع سرمایه گذاری ممکن است پیش آید.