نظرسنجی اخیر در توییتر در خصوص ارز دیجیتال نشان می‌دهد که دلیل آنکه اکثریت مردم در حال خرید آلتکوین ها می‌باشند، کسب سود ۱۰ الی ۱۰۰ برابری است. به عبارت دیگر، سرمایه گذاران آلتکوین ها به کسب سود سریع بیشتر از کاربرد ارز دیجیتال علاقه دارند.

طبق گزارشات اوایل ماه آوریل، ۴۷ درصد معامله کنندگان بیش از ۶۰ درصد دارایی های دیجیتال خود را به آلتکوین ها اختصاص داده اند. این موضوع تقریبا منطقی به نظر می‌رسد زیرا آلتکوین ها موقتا در حال رشد و شکوفایی می‌باشند.

اگرچه این نظرسنجی قبلی در ماه آوریل دلیل حضور معامله کنندگان در بازار آلتکوین ها را مشخص نکرد، اما نظرسنجی اخیر کاملا به این موضوع پرداخته و دلیل آن را روشن کرده است.

نتایج نظرسنجی از بیش از ۲۵۵۰ کاربر نشان می‌دهد که ۸۰ درصد آنها از سرمایه گذاری در آلتکوین ها به دنبال کسب سود ۱۰ الی ۱۰۰ برابری می‌باشند. فقط ۴ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی واقعا به کاربرد آلتکوین ها علاقه داشتند و ۱۲ درصد آنها نیز در آلتکوین ها سرمایه گذاری نمی‌کنند زیرا به شدت به عملکرد بیت کوین ایمان دارند.

طبق گفته های مایک نووگراتز سرمایه گذار و مدیر سابق صندوق مالی وال استریت، جالب است که این موضوع، دقیقا همان دلیلی است که آلتکوین ها نسبت به روند سهمی وار سال ۲۰۱۷ با آن مواجه خواهند بود.

نووگراتز در این خصوص گفت:

    ۱۱۴ و حتی ۱۱۸ عنصر در جدول تناوبی وجود دارد ولی فقط یکی از آنها طلا است و ارزش آن نیز به خاطر تک بودن آن است. ارزش مس به خاطر کاربردش است. پس آلتکوین ها نیز باید موارد استفاده خود را ثابت کنند. این موضوع بدان معناست که افراد مختلف و توسعه دهندگان را به سمت جامعه های خود بکشاند و ارزش خود را ثابت کنند.

طبق گزارش کوین مارکت کپ، با تمام این تفاسیر، بیت کوین در روند چشمگیر اخیر، بهترین عملکرد را داشته است. این ارز دیجیتال علاوه بر در دست داشتن ۵۷.۶ درصد ارزش کل بازار، از ابتدای سال تاکنون نیز شاهد دو برابر شدن قیمت خود بوده است.

اما این تمام ماجرا نیست. سابقه نشان داده است که عملکرد بیت کوین از تمام کوین های مهم بهتر بوده است. اگر در ابتدای پیدایش بیت کوین ۱۰۰ دلار بر روی آن سرمایه گذاری می‌کردید در ماه مارس شاهد سود ۱,۳۱۵,۳۶۳ دلاری بودید. این سود برای زمانی بود که بیت کوین تقریبا نصف قیمت فعلی را داشت.

به علاوه، بیت کوین شاهد افزایش کاربرد نیز می‌باشد، زیرا خرده فروشان سراسر دنیا شروع به پذیرش آن به عنوان یک ابزار پرداخت کرده اند.

منابع:

Cryptopotato

میهن بلاک چین