در این نوشتار نگاهی انداخته شده بر وضعیت قیمت اتریوم و همچنین در این متن، تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم به شما ارائه شده است.

همانطور که این روزها در اخبار و رسانه های مختلف گفته می شود دومین ارز دیجیتال بازار، اتر، قصد دارد بین تاریخ ۲۴ تا ۲۸ دی ماه هارد فورک خود را انجام دهد. طبق نقشه راه اتریوم، این تغییر، تقریبا مهم ترین و اساسی ترین آپدیت شبکه اتریوم محسوب می شود و طی آن الگوریتم این شبکه از حالت گواه اثبات کار (PoW) به گواه اثبات سهام (PoS)  انتقال خواهد یافت. البته این انتقال قرار است به مرور زمان انجام شود و این تاریخ اولین اقدام برای این حرکت خواهد بود.

در ادامه و در راستای این اخبار، به تحلیل تکنیکال قیمت اتر پرداخته ایم، چرا که در چند روز گذشته ارزش توکن اتر رو به افزایش بوده است. قیمت اتریوم ممکن است از سطح حمایتی ۱۶۰ دلار عبور کند و حتی از این سطح بیشتر شود. نکات مهم که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

    قیمت اتر کمی کاهش یافت و سطح حمایتی آن در حال حاضر در قیمت ۱۴۸-۱۴۷ دلار می باشد.
    در نمودار تحلیل قیمت ساعتی اتر، خط روند صعودی با حمایتی در محدوده ۱۴۸ دلار دیده می شود.
    روند افزایشی یا گاوی اتر در محدوده بیش از ۱۴۵ دلار قرار گرفته است و احتمالا شاهد افزایش قیمت در کوتاه مدت خواهیم بود.

تحلیل تکنیکال اتر

اتر با رد شدن از سطح حمایتی ۱۴۵ دلار وارد یک بازار گاوی یا افزایشی شده و انتظار می رود این روند را ادامه دهد. درحال حاضر جفت ارز اتر/دلار (ETH/USD) در محدوده حمایتی ۱۵۴-۱۵۰ دلار معامله می شود تا به محدوده افزایشی وارد شود. این ارز دیجیتال از محدود ۱۶۰ دلار بالاتر رفت و با قیمت ۱۶۰.۱۲ دلار نیز معامله شد. سپس قیمت آن اصلاح نزولی را آغاز کرد و کمتر از ۱۵۷ دلار معامله شد و همچنین طی نوسان قیمت از ۱۴۷ به ۱۶۰ دلار، به سطح اصلاحی فیبوناچی ۲۳.۶ درصد رسید.

با این حال در محدوده قیمتی بین ۱۵۴ تا ۱۵۰ دلار سطح حمایتی فراوانی وجود دارد. در نمودار تحلیل قیمت ساعتی اتر، خط روند صعودی با سطح حمایت در محدوده ۱۴۸ دلار دیده می شود. سطح اصلاحی فیبوناچی ۵۰ درصد از نوسانات اخیر، حمایت متوسط برای قیمت ۱۵۴ دلار را نشان می دهد. میانگین حرکت ساده ۱۰۰ ساعته نیز در سطح ۱۵۱ دلار قرار دارد. بنابراین حمایت های زیادی وجود دارد و از قیمت ۱۵۴ دلار شروع شده و به ۱۴۵ دلار می رسد. اگر خریداران اتر را بالاتر از قیمت ۱۵۷ و ۱۶۰ دلار بخرند، احتمالا قیمت این ارز دیجیتال افزایش می یابد. سطح حمایتی بعدی برای خریداران، قیمت ۱۶۵ دلار می باشد که آخرین جابه جایی قیمت خواهد بود.


با نگاهی به نمودار اتریوم می توان گفت که قیمت اتر در کوتاه مدت ممکن است بالاتر از ۱۴۵ دلار باقی بماند. به محض اینکه قیمت اتر از ۱۶۰ دلار عبور کند و بیشتر شود، روند افزایشی زیادی اتفاق خواهد افتاد.

    اندیکاتور همگرایی/واگرایی میانگین حرکتی (MACD) به آرامی وارد محدوده صعودی شده است.
    شاخص نسبی قدرت ساعتی (RSI) بالاتر از سطح ۵۰ قرار دارد.
    سطح حمایتی بالا ۱۴۸ دلار است.
    سطح مقاومتی بالا ۱۶۰ دلار است.