بر اساس نظر برخی از مشاوران مالی، قیمت بیت کوین در سال 2023 به رقم 17,000 دلار می رسد که اینگونه پیش بینی ها خود باعث افزایش روند سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال خواهد شد.

این بررسی توسط شرکت مدیریت دارایی بیت وایز (Bitwise) و ETF ترندز درباره واکنش مشاوران مالی در قبال دارایی های کریپتو صورت گرفته است. در این مطالعه بیش از ۱۵۰ مشاور مالی شامل کارگزاران مستقل و برنامه ریزهای مالی مورد بررسی قرار گرفتند‌.

طبق گزارشات، ارزهای دیجیتال و دارایی های کریپتو به شدت در حوزه سرمایه گذاری رصد می‌شوند. تقریبا ۸۰ درصد تمام پاسخ دهندگان به این مطالعه و نظرسنجی مدعی اند که از جانب مشتریان درخواست مشاوره درباره ارزهای دیجیتال دریافت کرده اند، در حالی که ۲۲ درصد این افراد در نظر دارند که برای اولین بار وارد دنیای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال شوند یا مقدار دارایی های خود را افزایش دهند.

از طرف دیگر، کمتر از ۱۰ درصد مشاوران مورد مطالعه در حال حاضر دارایی کریپتو در اختیار دارند. با این حال، ۵۵ درصد مشاوران معتقدند قیمت بیت کوین طی ۵ سال آینده افزایش خواهد یافت و میانگین قیمت ارائه شده توسط این مشاوران، ۱۷,۵۷۱ دلار در تاریخ دسامبر سال ۲۰۲۳ می‌باشد.

نکته اصلی این گزارش آن است که علی رغم بازار نزولی بسیار شدید که بی شک بسیاری از خرده سرمایه گذاران را از این حوزه خارج کرده است، علاقه به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال از جانب مشاوران مالی افزایش یافته است. مت هوگان سرپرست تحقیقات شرکت مدیریت دارایی های بیت وایز بیان کرد:

    پس از سالی که در آن، شاخص ارزش بازار ۱۰ ارز دیجیتال برتر ۷۸ درصد سقوط کردند، مطالعات نشان می‌دهد که علاقه به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال از جانب مشاوران مالی با افزایش روبرو شده است. این موضوع دلایل مشخصی دارد: مشاوران به ما می‌گویند که مشتریان آنها می‌خواهند تا با نسل جوانتر مشتریان در ارتباط باشند، و حتی در صورت عدم حضور مشاوران، این مشتریان به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می‌پردازند.

تام لیدن موسس و ویرایشگر شرکت ETF ترندز نیز توضیح داد:

    مشاوران مالی و به ویژه مشاوران مالی که بر ETF ها متمرکز هستند همواره در جریان توسعه های جدید می‌باشند. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که دیدگاه ها در مورد ارزهای دیجیتال به طور فزاینده ای خوب و مثبت است.

منابع:

Bitcoinist

میهن بلاکچین