تونی رابینز سختران معروف و نویسنده کتاب های متعدد، در مورد ارز دیجیتال معروف بیت کوین اشاراتی داشته است که با هم می خوانیم.

تونی رابینز که در توییتر سه میلیون نفر دنبال کننده دارد با انتشار توییتی به آن‌ها توضیح داد که بیت‌کوین چیست و چگونه کار می‌کند.

مربی زندگی تونی روبینز(Tony Robbins) تنها چند ساعت مانده به سال نو میلادی، به بیش از سه میلیون نفر دنبال کننده‌ی خود در توئیتر توضیح داد که بیت‌کوین چیست و چگونه کار می‌کند. با توجه به نفوذ وی بر روی کاربرانش و در زمانی که مردم به برنامه‌های مالی خود در سال آینده فکر می‌کنند، این اقدام روبینز حائز اهمیت به شمار می‌رود.

 

رویکرد تونی روبین در سال جدید

توئیت تونی حاوی لینکی به وب سایت او و جایی که توضیحاتی در این زمینه را منتشر کرده است. اما بر اساس قیمت اعلام شده برای بیت‌کوین، به‌نظر می‌رسد که این مطلب در آغاز سال ۲۰۱۸ و زمانی که قیمت بیت‌کوین در قیمت ۹۹۷۹ دلار قرار داشت نوشته شده باشد.

شاید وی به دلیل نوسانات قیمت بیت‌کوین ترجیح داده است که این پست را تا کنون ویرایش نکند. شاید دلیلی او را متوقف کرده است، چرا که او تقریبا هر ایده‌ای که در ذهن دارد را در توئیترش منتشر کرده است.

 

 

"بیت‌کوین چیست و چگونه کار می‌کند؟/ آیا در درک آخرین پدیده‌ی مالی آنلاین که با عنوان بیت‌کوین شناخته می‌شود، مشکل دارید؟ در اینجا تمام چیز‌هایی که باید در مورد این رمزارز بدانید وجود دارد."

به هر حال، در مطلب ارسال شده اعلام می‌کند که تلاش برای توضیح بیت‌کوین همانند تلاش برای توضیح اینترنت در سال ۱۹۸۰ است. بیت‌کوین یک مفهوم جدیدی است و به همین دلیل احتمالا توضیح دادن آن به دنبال‌کنندگان تونی روبینز نیز دشوار خواهد بود.

 

تحولی در سال جدید میلادی

تیم تونی پس از ارائه‌ی توضیحات مختصری در زمینه‌ی اصول اولیه‌ی بیت‌کوین، چگونگی عملکرد آن و فرآیند ماینینگ، تلاش کرد به این سوال که «چه چیزی بیت‌کوین را از ارزهایی که پیش از آن از بین رفتند، متمایز می‌سازد؟» پاسخ دهد.

 

 

به عنوان مثال برخی افراد در پاسخ سعی می‌کنند ماهیت غیر متمرکز و عملکرد شگفت آور آن را توضیح دهند.

 

 

 

ارائه‌ی این ویژگیها، رمزارزها را جذاب نشان می‌دهد، حتی برای فالور‌های تونی روبین. اما بهتر است امیدوار باشیم آن‌ها از رمزارزها به شکل زیر استفاده نکنند.

 

 

 

اهمیت این موضوع در چیست؟

 

با وجود بی اعتمادی برخی نسبت به رمزارزها، حقایقی که تونی روبین در زمینه‌ی بیت‌کوین (و زمان بندی) منتشر کرده است، اهمیت دارد. روبین به عنوان یکی از بهترین مربی‌های شناخته شده‌ی زندگی، سرسپردگی شدیدی را در میان فالور‌های خود دارد.


معرفی بیت‌کوین به ۳ میلیون کاربر توئیتر که بیشتر آن‌ها تاکنون با رمزارزها آشنا نبوده و در زمانی که مردم به برنامه‌های مالی خود برای سال آینده فکر می‌کنند، می‌تواند معامله‌ی بزرگی باشد.

این موضوع در زمانی اتفاق می‌افتند که آگاهی و دانش عمومی از بیت‌کوین در حال گسترش است. دیگر چهره‌های تاثیر گذار همانند جردن پترسن(Jordan Peterson) و حتی نشریاتی همانند مجله‌ی تایمز، به اهمیت بیت‌کوین در آزادی(استقلال مالی) در جهان اشاره کرده‌اند.

 

منابع:

وبسایت Bitcoinist، مقاله: Tony Robbins Explains How Bitcoin Works to His 3 Million Followers

وبسایت کوینیت، اطلاع رسانی سخنران معروف، تونی رابینز درباره‌ی بیت‌کوین