بررسی دلایل احتمالی برای افزایش قیمت بیت‌کوین و خوش‌بینی اغلب افراد نسبت به آینده‌ی این رمزارز

 

مطمئنا می‌توانیم شاهد وقوع نشانه‌های روند صعودی در بازار باشیم، اما اگر با این سوال مواجه شوید که چه چیزی باعث شروع این افزایش ناگهانی قیمت در بازار رمزارزی شده، ممکن است با ناامیدی روبرو شوید زیرا هیچ دلیل یا کاتالیزور خاصی برای این واقعه وجود ندارد. پس چه عواملی باعث شده که اغلب کاربران و تحلیل‌گران بازار رمزارزی نسبت به آینده و رمزارز بیت‌کوین دوباره خوش‌بین شده و منتظر تغییرات احتمالی مثبت آن باشند؟

روند صعودی بیت‌کوین

به نظر می‌رسد که بازهم شاهد یک جهش قیمت دیگر در بازار رمزارزی هستیم و بیت‌کوین توانسته با رسیدن به رقم ۵۶۲۲ دلار، یک رکورد جدید از ماه نوامبر تا به امروز را به ثبت برساند.

مطمئنا می‌توانیم شاهد وقوع نشانه‌های روند صعودی در بازار باشیم، اما اگر با این سوال مواجه شوید که چه چیزی باعث شروع این افزایش ناگهانی قیمت در بازار رمزارزی شده، ممکن است با ناامیدی روبرو شوید زیرا هیچ دلیل یا کاتالیزور خاصی برای این واقعه وجود ندارد. به نظر می‌رسد که این جهش ناگهانی تنها به دلیل ادامه‌ی روند صعودی و تغییر در چشم‌انداز آتی بازار رخ داده باشد.

از ترس کاهش هرچه بیشتر ارزش دارایی‌، در زمان بازار نزولی افرادی زیادی اقدام به فروش رمزارزها خود کردند. البته این افراد از بازار بسیار دور نشدند و با حرکت در حاشیه‌ی بازار، منتظر یک فرصت مناسب و بازگشت روند صعودی قیمت‌ها بودند تا یک بار دیگر وارد بازار رمزارزی شوند.

بازار‌های سنتی

فصل کسب درآمد همچنان ادامه دارد و ده‌ها شرکت در رابطه با این موضوع گزارش داده‌اند گرچه در وضعیت مناسبی به سر می‌بریم و مشکلات چندانی وجود نداشته، با این حال هنوز وقت آن فرا نرسیده که برای وضعیت فعلی یک روند و شاخص اندیکاتور مشخص کنیم. باید به مدت دو هفته‌ی دیگر صبر کنیم و شاهد تغییرات احتمالی بازار باشیم. به هرحال امروز همه‌ی چشم‌ها به توییتر دوخته شده است.

پس از اینکه دونالد ترامپ بر افزایش تحریم‌های نفتی ایران تاکید کرد، نفت خام و تغییرات قیمت آن به موضوع اصلی رسانه‌ها تبدیل شد.

افزایش تحریم‌های نفتی ایران باعث افزایش بی‌سابقه‌ی قیمت نفت شده است

همانطور که می‌دانید ترامپ تمامی تحریم‌های لغو شده توسط رئیس جمهور قبلی ایالات متحده باراک اوباما را دوباره وضع کرده است، با این حال چندین کشور تا به امروز اجازه‌ی ادامه‌ی کار و تجار با ایران را داشتند. حال به نظر می‌رسد که این مجوز فعالیت محدود نیز لغو شده و هیچ کشور تحت معافیت تحریم‌های ایالات متحده قرار نمی‌گرد.

به نظر می‌رسد که تمرکز بازار بر روی چگونگی پاسخ عربستان سعودی به این مسئله معطوف شده است. البته واضح است که عربستان سعودی از این حرکت آمریکا شدیدا دفاع خواهد کرد، زیرا ایران هم از نظر جعرافیایی و هم از نظر صنعت نفتی یک رقیب سرسخت برای این کشور محسوب می‌شود.

اما این سوال به وجود می‌آید که آیا عربستان سعودی برای جبران کمبود نفت ایران در بازار‌های جهانی به افزایش تولید روی خواهد آورد؟ بسیاری از تحلیل‌گران معتقد‌اند که این کار در آینده امکان‌پذیر است، اما در حال حاضر ممکن نیست. قطعا عربستان نیز قبل از هرگونه بی‌گدار به آب زدن و افزایش ناگهانی میزان تولید، صبر می‌کند تا قیمت نفت در بازار‌های جهانی همچنان افزایش یابد.

روند افزایش تغییر قیمت نفت

 

صلیب طلایی بیت‌کوین

جدید‌ترین شاخص‌های تغییرات قیمت بیت‌کوین از میانگین حرکت آن نشأت گرفته و یک روند بسیاری صعودی را نشان می‌دهد. تحلیل‌گران این شاخص را با عنوان صلیب طلایی می‌شناسند.

این شاخص زمانایی نمایان می‌شود که نمودار میانگین قیمت کوتاه مدت بالاتر و بیشتر از میانگین قیمت بلند مدت ظاهر شود. در نمودار ادامه‌ی مطلب می‌توانید مشاهده کنید که متوسط حرکت ۵۰ روزه‌ی بیت‌کوین(خط قرمز رنگ) بالاتر از متوسط حرکت ۲۰۰ روزه‌ی این رمزارز(خط آبی رنگ) قرار گرفته است. این رویداد از سال ۲۰۱۵ تا به امروز برای اولین بار رخ داده است.

برخی تا پایان روز کاری صبر می‌کنند تا روند حرکت این نمودار‌ها به تثبیت برسد، اما به نظر می‌رسد که در حال حاضر این تثبیت رخ داده است.

پس از افزایش شدید قیمت‌ها در روز ۲ام آوریل، بسیاری از مردم به دنبال نوعی تداوم بودند، و حالا با شکست خط مقاومتی ۵۳۵۰ دلار برای بیت‌کوین، به نظر می‌رسد که شاهد حضور این تداوم هستیم.

بازگشت کشور کره‌ی جنوبی

گزارشات حاکی از آن است که یکی از فعال‌ترین کشور‌های صنعت رمزارزی یعنی کشور کره، با وقوع این افزایش قیمت باز هم به بازار مبادله‌ی رمزارزها بازگشته است. براساس یک نظر سنجی که توسط بنیان حمایت از سرمایه‌گذاران مالی کره‌ی جنوبی انجام شده است، شهروندان کره‌ی جنوبی در حال حاضر نسبت به بیت‌کوین و بازار رمزارزی، خوش‌بین‌تر از هر زمان دیگری هستند.

 شهروندان کره‌ی جنوبی به طور متوسط ۶۰۹۷ دلار سرمایه‌گذاری رمزارزی دارند که نشان می‌دهد نسبت به سال گذشته با ۶۴ درصد افزایش روبرو هستیم.

برخلاف بسیاری از نقاط جهان، به نظر می‌رسد که افراد مسن‌تر در این کشور سهم بیشتری در سرمایه‌گذاری رمزارزی دارند، زیرا طبق آمار منتشر شده افراد با رده‌ی سنی ۵۰ سال در این کشور، به طور متوسط ۱۱ هزار دلار سرمایه‌گذاری رمزارزی دارند.

با توجه به اتهاماتی که اخیرا به بازار کره‌ی جنوبی وارد شده بود و خبر از دستکاری بازار و wash trading می‌دهد، بدست آوردن هرگونه داده‌ی قابل اعتماد برای رسم نمودار و نقشه‌ی حجم مبادله‌ی این کشور بسیار سخت خواهد بود، بنابراین نظرسنجی مذکور که بالغ بر ۲۵۰۰ نفر در آن شرکت کرده‌اند، می‌تواند بهترین شاخص ممکن باشد.

همچنین لازم به ذکر است که به نظر نمی‌رسد از حق بیمه‌ی نجومی در بازار خبری باشد، زیرا میزان نقدینگی بازار رمزارزی کره طی ۲ سال گذشته به شکل قابل توجهی افزایش داشته و بهبود یافته است.

تفاوت قیمت بیت‌کوین در صرافی Bithumb و دیگر صرافی‌های معتبر

طی بازار صعودی سال ۲۰۱۷، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد‌ بیشتر بودن قیمت بیت‌کوین نسبت به سایر نقاط جهان، امری طبیعی محسوب می‌شد. گرچه صرافی کره‌ای Bithumb باز هم قیمت‌هایی بالاتر از بازار را نشان می‌دهد، اما حق بیمه تنها حدود ۱ درصد است.

منابع:

Bitcoinist

کوینیت