به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد پس از عرضه کیف پول مجازی در جدیدترین گوشی پرچمدار خود، اقدام به توسعه شبکه بلاک‌چین و ارزرمز اختصاصی برای خود کند.

این روزها که بازار ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیار داغ شده است، وب سایت‌ها، حساب‌های کاربری و پلت فرم‌های بسیاری برای استخراج بیت‌کوین یا بیت‌کوین ماینینگ ایجاد شده است تا بتوانند با استفاده از آنها به خرید و فروش و مبادلات تجاری کلان اقدام کنند.

چندی پیش بود که سامسونگ، این غول تکنولوژی فعال کره‌ای اعلام کرده بود که قصد دارد چیپ ست، پردازنده و پلت فرم‌های مربوط به استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده اختصاصی خودش را ایجاد کرده و توسعه بدهد تا بتواند به کاربران در سراسر جهان این امکان را بدهد تا با استفاده از پلت فرم و ارزهای رمزنگاری شده اختصاصی سامسونگ به استخراج ارز رمزها، کسب درآمد و انجام مبادلات ارزی و مالی بپردازند.

حالا تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت کوین تلگراف نشان می‌دهد که این شرکت در نظر دارد که ارز رمز اختصاصی تحت عنوان سامسونگ کوین را معرفی کند که به گفته بسیاری از منابع نامشخص و کارشناسان، مبتنی بر پلتفرم اتریوم خواهد بود که توسعه ارز رمز اختصاصی از سوی این شرکت را تسهیل خواهد کرد.

هم اکنون بسیاری از غول‌های تکنولوژی در طول یک سال اخیر به دنبال معرفی و عرضه ارز دیجیتالی رمزنگاری شده اختصاصی برای خود و کاربرانشان بوده‌اند تا بتوانند بدین منظور نظر و توجه خیل عظیمی از علاقمندان به این حوزه را جلب کرده و به نیازهای روز جهان نیز پاسخ دهند.

چند ماه پیش بود که سامسونگ برای جدیدترین گوشی هوشمند پرچمدار خود یعنی گلکسیاس ۱۰ از یک کیف پول مجازی رونمایی و ارائه کرده بود که به کاربران این گوشی اجازه می‌داد تا ارز رمزهای خریداری، استخراج و کسب شده خود را در آن نگهداری و ذخیره کند و به انجام مبادلات بانکی و مالی موردنیاز خود بپردازد.

ارزهای دیجیتال رمز پایه به صورت کلی در دو نوع کیف پول موسوم به سرد (cold wallet ) و گرم (Hot wallet) ذخیره می‌شود که به گفته تحلیلگران، کیف پول کلد والت امنیت سایبری بیشتری دارد چراکه اطلاعات مربوطه را به صورت آفلاین ذخیره سازی می‌کند و دسترسی هکرها و مجرمان سایبری از راه دور به اطلاعات کیف پول‌های آفلاین در حقیقت ناممکن خواهد بود و برای نفوذ به آنها باید به سخت افزار اصلی دستگاه دسترسی داشت.

این اپلیکیشن کیف پول اختصاصی سامسونگ به کاربران اجازه می‌دهد تا کیف پول‌های کنونی خود را از سرویس‌های دیگری همچون Metamask و TrustWallet به کلد والت سامسونگ منتقل کنند. کاربران قادر خواهند بود با ایجاد حساب‌های کاربری در این اپلیکیشن به ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال همچون بیت‌کوین، اتریوم، بیت‌کوین کش و سایر ارزهای مجازی بپردازند. این حساب‌های کاربری در اپلیکیشن بیت کوین سامسونگ در شبکه بلاک چین به صورت کاملاً ناشناس و نامعلوم ذخیره می‌شود و حتی خود سامسونگ نیز هیچ گونه دسترسی به اطلاعات و ارزهای دیجیتالی کاربران نخواهد داشت.

بیت کوین به‌عنوان محبوب‌ترین ارز دیجیتالی رمزنگاری شده در جهان، در سال ۲۰۱۷ شاهد افزایش بی سابقه در ارزش خود در بازارهای جهانی بود به گونه‌ای که ارزش آن از ابتدای سال جاری میلادی از یک هزار دلار به مرز ۲۰ هزار دلار رسید. از دیگر ارزهای مجازی رمزنگاری شده پرطرفدار و معروف می‌توان به ریپل و مونرو نیز اشاره کرد که هرکدام از طرفداران خود برخوردارند.

با وجود بسیاری از مخالفت‌ها، اما باید این واقعیت را پذیرفت که ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده همچون بیت کوین از استقبال بی نظیری از سوی کاربران جهان مجازی اینترنت و سایر دلالان در کشورهای جهان مواجه شده است و همین امر هم باعث شده سایت‌ها و اپلیکیشن های بسیاری یک پلت‌فرم یا درگاه اختصاصی برای کسب ارزهای مجازی یا به اصطلاح استخراج بیت کوین و سایر ارزهای مشابه ایجاد کنند. به همین علت هم تاکنون پیام‌رسان‌های بسیاری پلت فرم‌های اختصاصی خود را به منظور استخراج ارزهای دیجیتالی ایجاد کرده و توسعه داده‌اند.

منبع: عصر ارتباط