Tron یا ترون (با نام اختصاری TRX) نام یکی دیگر از ارزهای دیجیتال در میان ارزهای دیجیتال دیگر است که امروزه یک ارز شناخته شده است. یک ماه گذشته برای این ارز دیجیتال دوران خوبی بوده است و ارزش آن رشد قابل توجهی داشته است. به نقل از وبسایت ارز دیجیتال به تازگی ترون شبکه بزرگ اشتراک گذاری فایل بیت تورنت را خریداری کرده است و تا ساعاتی دیگر توکن های بیت تورنت پیش فروش خواهند شد که تنها با ارز دیجیتال ترون و بایننس کوین قابل خریداری خواهند بود.

 

امروز، ۲۷ ژانویه (هفتم بهمن) با وجود سقوط بیت کوین و بیشتر ارزهای دیجیتال، ترون (TRX) و بایننس کوین (Binance Coin) با به ترتیب حدود ۱۰ و ۴ درصد رشد روزانه، صعود چند پله‌ای در جدول ارزهای دیجیتال را تجربه کردند.

در زمان نوشتن این خبر، ارز دیجیتال ترون با حدود ۱۰ درصد افزایش در ۲۴ ساعت گذشته، لایت کوین و استلار را پشت سر گذاشت و در رده هفتم ارزهای دیجیتال قرار گرفت.

 


 

توکن داخلی بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا یعنی بایننس کوین هم با وجود نزولی بودن بازار ارزهای دیجیتال، رشد روزانه ۴ درصدی را تجربه کرد و آیوتا را پشت سرگذاشت تا به رده دوازدهم ارزهای دیجیتال برسد.

 

علت این رشد چیست؟

 

تا ساعاتی دیگر، پیش‌فروش توکن‌های بیت تورنت (BTT) در صرافی بایننس آغاز می‌شود و تحلیلگران این رویداد را علت اصلی رشد ترون و بایننس کوین می‌دانند زیرا توکن‌های بیت تورنت تنها با این دو ارز قابل خریداری هستند. ترون چند ماه پیش با رقمی نامعلوم شبکه بزرگ اشتراک‌گذاری فایل بیت تورنت را خریداری کرد.

فروش توکن‌های BTT روز ۲۸ ژانویه در ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت جهانی در بخش لانچ‌پد (Launchpad) صرافی بایننس آغاز می‌شود و سرمایه‌گذاران می‌توانند با ارزهای دیجیتال ترون و بایننس کوین، نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام کنند. قیمت پیش فروش هر واحد توکن بیت تورنت ۰.۰۰۰۱۷۷ دلار بوده و حداقل مقدار قابل سرمایه‌گذاری ۱۰۰,۰۰۰BTT است.

یک ماه گذشته، برای ترون به شدت رویایی دنبال شده است. علیرغم اینکه به طور کلی بازار ارزهای دیجیتال در وضعیت جالبی قرار ندارد. ارز دیجیتال ترون طی یک ماه گذشته بیش از ۶۰ درصد رشد کرده است.

 


 

در زمان نگارش این پست، بیت کوین، اتریوم، ریپل و ایاس به عنوان چهار ارز دیجیتال برتر بازار هر کدام حدود ۲ درصد کاهش قیمت در ۲۴ ساعت اخیر را تجربه کرده‌اند. ترون هم‌اکنون در جدول ارزهای دیجیتال فاصله بسیار کمی با بیت کوین کش دارد که در صورت ادامه یافتن روند رشد، از آن پیشی خواهد گرفت.

 

منبع : وبسایت ارز دیجیتال، افزایش قیمت شدید ترون و بایننس کوین بر خلاف سقوط بیت کوین / علت این جهش بلند چیست؟