در بحبوحه نزدیک شدن قیمت بیت کوین به سطح مقاومتی چند هفته گذشته و شکستن آن، روند قیمت سومین ارز دیجیتال برتر بدون افزایش باقی ماند. اما توکن ریپل (XRP) جایگاه خود در رتبه سوم فهرست ارزهای دیجیتال برتر را تثبیت کرد و بدین ترتیب گاوها بار دیگر به سمت این توکن آمدند و باعث رشد ساعتی ۶.۵ درصدی شدند، موضوعی که بازار آن را پیش بینی نمی‌کرد.

با اعلام کوین بیس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال آمریکا مبنی بر اینکه ساکنین نیویورک سرانجام می‌توانند توکن XRP را معامله کنند، این ارز دیجیتال تا ۲۵ درصد افزایش قیمت داشت و این روند ادامه داشته است. اعلامیه کوین بیس با کانسنسوس ۲۰۱۹ بزرگترین رویداد در حال برگزاری در نیویورک مصادف شد.

رابطه میان کوین بیس و XRP آرام نبوده است. در گذشته و هنگامی که این صرافی وارد شدن این ارز دیجیتال به فهرست خود را اعلام کرد، به رابطه این دو با اتهام و ادعاهای منابع داخلی خدشه وارد شد. این ادعاها مبنی بر خرید این آلتکوین قبل از لیست شدن در کوین بیس و با قیمت کم توسط کارمندان این صرافی بود، که تمام این اتهامات توسط برایان آرمسترانگ مدیرعامل کوین بیس تکذیب شد.

این بیانیه به طور رسمی اوایل هفته جاری اعلام شد و پس از آن و در تاریخ ۳۰ می، توکن XRP شروع به افزایش قیمت کرد. قیمت این کوین طی چند ساعت از ۰.۳۲۵ به ۰.۳۹۳ دلار رسید که افزایش ۲۰.۹۳ درصدی را نشان می‌دهد. پس از عبور از کانال قیمت ۰.۴ دلاری در همان روز، اصلاحیه کمی صورت گرفت و قیمت XRP به ۰.۳۸۵ دلار رسید که کاهش ۳.۷۵ درصدی در پی داشت.

پس از این نوسان قیمت، افزایش اخیر قیمت این کوین از ساعت ۲۳ در تاریخ ۱۴ می (۲۴ اردیبهشت) شروع شد و از ۰.۳۹۳ دلار به میزان ۱۰.۹۴ درصد افزایش یافت و بار دیگر سقف قیمت را شکاند و طی سه ساعت به ۰.۴۳۶ دلار رسید.

ارزش بازار XRP طی ۴۸ ساعت گذشته به میزان ۴.۶ میلیارد دلار افزایش یافت. در حال حاضر ارزش بازار این ارز دیجیتال ۱۸.۳۴ میلیارد دلار است که بیشترین حد خود از نوامبر ۲۰۱۸ می‌باشد.

صرافی BW.com بیشترین حجم معاملات جهانی با ۱۱.۱ درصد کل معاملات را داشته است. صرافی های قابل ذکر دیگر شامل آپ بیت، ZBG، Bit-Z و دیجیفینکس می‌باشند. این نکته نیز قابل ذکر است که طبق گزارش بیت وایز، تنها صرافی که حجم معاملات واقعی XRP را نشان می‌دهد بایننس است. این صرافی در رتبه نهم حجم معاملات این کوین با ۱.۹ درصد کل معاملات است.

منابع:

ambcrypto

میهن بلاکچین