ارز دیجیتال پیمان؛ مبتنی بر شبکه بلاکچینی ققنوس فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد. امروز شبکه ققنوس به طور رسمی از فعالیت شبکه خود رونمایی کرد و اولین تراکنش روی بلاکچین ققنوس و کلیدگذاری با حضور سرمایه گذاران خصوصی این پروژه رقم خورد.

شبکه ققنوس، پروژه ای است که با هدف توکنیزه کردن طلا و با پشتوانه این دارایی آغاز به فعالت کرده است. این پروژه امروز اولین بلاک از بلاکچین شبکه خود را استارت زد و این اقدام را باحضور مشارکت کنندگان سازمانی خود انجام داد. میزبان‌هایی که در بخش توزیع توکن خصوصی (Private Sale) حضور به عمل رساندند؛ شرکت‌های گروه داده‌پردازی (بانک پارسیان)، سرمایه‌گذاران فناوری تک وستا (گروه توسن)، فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (بانک پاسارگاد)، هلدینگ داده‌ورزی سداد (بانک ملی) و گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا (بانک ملت) هستند.

با وجود تاخیر در توزیع عمومی توکن های پیمان، ابهامات و عدم شفاف سازی های لازم در بعضی جوانب پروژه ققنوس که در وایت پیپر نسخه اولیه وجود دارد؛ تیم میهن بلاکچین بعد از ارائه شدن نسخه جدید وایت پیپر و کسب اطلاعات کافی از اعضای تیم ققنوس؛ به نقد و بررسی این پروژه خواهد پرداخت و از جوانب مختلف آن را زیر ذره بین قرار خواهد داد.

این رویداد امروز در دانشگاه خاتم برگزار شد و مدیران و سرمایه گذاران سازمانی این پروژه بعد از ایجاد جنسیس بلاک (بلاک اولیه) بلاکچین ققنوس؛ در ارتباط با ارز دیجیتال پیمان سخنرانی داشتند و از اهداف این پروژه سخن گفتند.

پروژه ققنوس نسخه اولیه وایت پیپر خود را در هشتمین همایش الکترونیک و نظام‌های پرداخت و در بهمن سال گذشته رونمایی کرد و بنا به تاخیر در زمان توزیع عمومی توکن ها؛ اعلام کرد نسخه آپدیت شده وایت پیپر در ۱۱ خرداد رونمایی می شود و بعد از آن ۱۵ درصد از توکن های پیمان برای فروش عمومی از تاریخ ۱ تیر ماه در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

متن بیانیه ققنوس در ارتباط با تاخیر ایجاد شده و زمان بندی جدید به شرح زیر است:

این پروژه؛ که از طرح های مهم داخل کشور محسوب می شود؛ به دلیل حضور بانک ها و ورود سیستم های مالی به حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال؛ قابل تامل و بررسی است و میتواند در صورت پیاده سازی قوی و داشتن رودمپ منظم؛ تاثیر زیادی در پیشرفت این فضا در کشور داشته باشد.

منبع: میهن بلاکچین